piątek, 23 października 2015

PLACKI PELNOZIARNISTO-KUKURYDZIANE z serkiem kokosowym nie tylko dla dzieci.

Dzisiaj mam do zaproponowania placuszki z maki pelnoziarnistej i kukurydzianej z serkiem kokosowym. Zdrowe i pozywne. Idealne na sniadanie, podwieczorek czy nawet obiad zamiast nalesnikow. U mnie wszyscy w domu je uwielbiaja lacznie z poltoraroczna corka, ktora nawet i 5 ich zjada O.o
Prezentuja sie smakowicie i rowniez takie sa.




Co bedziemy potrzebowali

1. Ciasto:
- 0,5l mleka
ja standardowo uzywam 1,5%
- 0,5 wody
- 250g maki kukurydzianej (w Niemczech mozna kupic np. w Edece czy Realu na ruskich polkach)
- 300g maki pelnoziarnistej (po Niemiecku Vollkornmehl)
- 1 lyzeczka oleju kokosowego
- stewia
czy tam cukier. Ilosc wedle upodoban smakowych 1-2 lyzki
- 2 jajka
- proszek do pieczenia 1 lyzeczka

2. Serek kokosowy:
- 3 serki wiejskie
( po Niemiecku Frischkäse)
- 2 lyzki wiorkow kokosowych
- 1 lyzeczka oleju kokosowego

 -  stewia/cukier ilosc wedle uznania (powinno byc dosyc slodkie) ja sypalam na oko wiec nawet nie wiem ile dodalam ze w przyblizeniu 2 lyzki stewii
- 1 cukier wanilinowy tak wanilinowy z krowiej kupy. Musze zuzyc to cholerstwo. Zostalo mi jeszcze 5 torebeczek. Pozniej trzeba sobie kupic laske wanilii.

 ( zakrecona jestem i zapomnialam dodac do tego zdjecia wiorki kokosowe)

Wykonanie.

Ciasto.

Wlewamy wode i mleko do miseczki. Wsypujemy stewie/cukier i cukier waniliowy. Wbijamy 2 jajka. Dodajemy lyzeczke oleju. Mieszamy. Wsypujemy maki z proszkiem do pieczenia i mieszamy do uzyskania gladkiej konsystencji. Ciasto powinno byc gestsze niz jak na nalesniki.



Na rozgrzana patelke (beztluszczowa) nakladamy lyzka ciasto tworzac placuszki. Mnie przewaznie wchodzi po 5 na patelnie. Smazymy z jednej i z drugiej strony tak aby sie zarumienily. Przekladamy na talerzyk i gotowe.



Mnie wyszla spora hopka. One sa sycace, wiec mozna zrobic mniej zmniejszajac ilosc skladnikow.

Serek kokosowy.
Do miseczki dajemy serki, lyzeczke oleju kokosowego, krowia kupe czyt. cukier wanilinowy ;) 2 lyzki wiorkow kokosowych i stewie/cukier. Mieszamy i gotowe.



Nakladamy na placuszki i wcinamy. Mozna polozyc tez na to jakis owoc ja akurat dalam pokrojonego w plasterki banana. Placuszki mozna jesc tez bez niczego, badz podawac z sosikiem owocowym i co nam jeszcze do glowy przyjdzie. Przepis na sos owocowy na bazie jogurtu z bananow i pomaranczy znajdziecie w moim wczesniejszym przepisie tutaj ---> sos owocowy SMACZNEGO!!!

Jak zawsze nutka jeszcze do posluchania. Dzisiaj Philip George - Wish You Were Mine.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz